miercuri, 18 martie 2009

Bancul meu preferat

Dupa o dimineata mai putin placuta la facultate, am ajuns la munca, unde am fost foarte fericita sa imi fac colegii din jur sa rada in hohote spunandu-le in binecunoscutul meu stil bancul meu preferat.
Nu este deloc feminin, asa ca cei de varsta sub 15 si cardiacii sa evite citirea lui. Bancul suna cam asa:
Ursul si marmota din reclama Milka faceau kaka in padure. La un moment dat, ursul o intreaba pe marmota: "Auzi, pe tine te deranjeaza daca ti se lipeste kaka de blanitza?" "Nu, nicidecum". Si ursul lua marmota si se sterse cu ea la fund.
Ar fi trebuit sa o vedeti pe Dana (colega de birou) mimand ursul, pur si simplu faza a fost memorabila. Acest banc, pe cat de scarbos, pe atat de adevarat.
Eram la facultate azi, am dat un test la "comunicare si negociere in afaceri" cu stimabilul profesor X, doctor in materia lui, autor al respectabilului manual de 70 RON. Pentru un student care nu lucreaza, e mult. Pentru mine, care lucrez, am credite la banca, mananc si ma imbrac pe banii mei, economisesc zi de zi pentru plecarea la Paris, sacrificandu-mi multe distractii, si ajung totusi la 80% din cursurile si seminariile de la facultate, e la fel de mult. Stiti care e explicatia logica a faptului ca manualul e 70 RON? "Pentru ca asa vreau eu" - ca sa-l citez pe sus-amintitul.
Asta n-ar fi nimic, traim intr-o economie libera, pretul e un mecansim care se bazeaza pe raportul dintre cerere si oferta. Si cum manualul (pardon!cumpararea lui) poate deveni conditie de promovare a examenului, azi am dat un test de 20 de minute cu grile care reproduceau cuvant cu cuvant fraze ascunse din manual. Ca o studenta cu spirit economic ce sunt, am invatat eu ce am invatat note de curs si studii de negociere ale altor autori (deh, ce am gasit si eu pe net), si am ramas perplexa azi in fata foii de examen (la fel ca 99% din colegii mei), ca nu am fost in stare sa citesc un enunt si sa incercuiesc grila corecta in intervalul de timp dat.
Mizerie. O sa refuz sa ies in oras o saptamana, sa dau cei 70 de RON pe cartea vietii, sa invat sa reproduc niste idei cu care nici macar nu sunt de acord. L-as invita pe domnul profesor la locul meu de munca (mentionez ca nu lucrez la buticul din colt, ci cam la a doua companie din tara dupa Petrom) sa vada cum stau lucrurile intr-o negociere.

Si asa proful ne dadu lucrare si se sterse cu noi la fund.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu