marți, 31 martie 2009

De ce sa taci, cand poti sa vorbesti?

Revenind in lumea reala, dupa un weekend in care am visat frumos, azi am mers la facultate. E o maxima care spune ca daca asupra infinitatii Universului exista dubii, asupra prostiei umane nu. Maxima ce nu are legatura cu restul postarii, in care orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare.
Aveam un seminar azi, in care printre piese de teatru (deh, studentul economist de astazi trebuie sa se adapteze situatiilor), teste de personalitate (la care trebuie sa raspunzi cu adevarat sau fals la afirmatii de genul: la cina de afaceri scobitorile se arunca pe jos), s-a adus in discutia un subiect care ma intereseaza, si anume telefonia mobila.
Am renuntat demult a ma face remarcata la seminarii, nu intru in discutii nici cu profesorii, nici cu colegii, nu ca nu mi-ar placea sa vorbesc, dar ... trebuie sa mai am si cu cine. Nu ca ar fi vina lor, doamne fereste, dar stiti voi de la ora de romana despre "conditia nefericita a omului de geniu (pustiu) care nu se poate integra in societate" bla bla. Cam pe acolo ma situez si eu, cu mentiunea ca societatea care nu ma accepta se refera la grupul social de la Facultatea (asa o voi numi in continuare) si ca eu sunt un geniu pustiu.
Revenind, domnisoara seminarista sustinea cu mare tarie, incurajata evident de grupul atotstiitorilor si atoatecunoscatorilor si suprateoreticienilor din prima banca, ca cele 2 mari companii de telefonie mobila din Romanica sunt intelese intre ele ce si cum sa isi imparta clientii. Ca de ce oferta de la firma X nu seamana cu aia de la firma Y, ca de aia e asa si nu altfel ca sunt intelese intre ele, sa isi imparta clientii, adica firma X se duce la firma Y si ii zice: Bai firmo Y, care esti tu, vezi ca pensionarii sunt clientii mei, tuuuuuu sa nu doamne fereste lansezi oferta "Vorbesti nelimitat daca ai peste suta (de ani)" ca aia e piata mea tinta.
Super. Argumentele mele cum ca intr-o economie de piata firma X nu are nici un interes sa faca jumi juma clientii cu firma Y, ci mai mult, are toata intentia de a se extinde, luand chiar si din clientii firmei Y, nu au avut nici un rezultat. Raspunsul primit e ca nu stiu eu ce se discuta la nivelele inalte de management. Recunosc, stimata doamna, habar nu am ce se discuta, dar sa imi fie scuzat, firma X nu e societate de binefacere pentru rivali, si traim si in epoca schimbarilor, secolul 21, in care cel mai puternic castiga.
Lasand la o parte acest eveniment, in care am apucat sa ma incalzesc, vine partea a doua a seminarului unde, din lipsa de exemple, cel mai la indemana a fost tot telefonia mobila (la naiba, rata de peste 100% a penetrarii SIM-ului in Romania isi face deja efectele). O cunostinta de a doamnei de la Facultatea si-a facut abonament de date la firma concurenta, avea semnal si in varfu'muntelui Omu (cel putin asa ne-a spus) dar la naiba, desi abonamentul de date avea si giga multi inclusi, si sms-uri si era jmecher rau, cel mai jmecher, aplicatia de modem (sau cum s-o numi) nu era compatibila cu Vista. Bai ce e cu ghinionu asta? Gasesti abonament care iti merge pe full la 5000 m altitudine si hopa, tu ai Vista, cam nasol. Omul nostru (nu muntele) s-a dus la firma repsectiva, reziliaza, daune morale, OPC, pffff, cum e asa sa nu ii mearga pe Vista? Raspunsul celor de la firma stiti care a fost? Aveti cutia de la modem? Ce scrie pe ea? System Requirements (adica cerintele sistemului de operare) ==> no Vista here. Evident argumentele mele cum ca orice client e obligat sa stie ce semneaza, ce cumpara, mai ales cand are atatea surse de informare (net, posibilitatea de a citi contractul acasa, televizor, radio, reviste de specialitate) au fost combatute, pe motivul ca : da domnisoara, dar tu nu ai trecut prin asa ceva.
Concluzia o trageti singuri. Vrem sa fim responsabili, sa tindem spre perfectiune si cunoastere, dar orice incercare de a sustine corect, coerent si argumentat un punct de vedere e inhibata din start de cei care se presupune ca ar trebui sa iti dezvolte capacitatea de analiza si intelegere a unui fenomen mai mult sau mai putin economic.
Iubesc Facultatea. M-a invatat ca am ajuns la varsta la care creierii nu mai pot fi spalati.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu