marți, 27 octombrie 2009

M-am intors in Romania... // Je suis revenue en Roumanie...

... si o data cu asta, ca tot s-a trecut la ora de iarna, am dat ceasul cu 1000 de ani in urma. Doar ca acum presiunea psihologica e mai mare decat acum 4 ani. Stau mai aproape de aeroport si vad oameni cum se urca in avioane, plecand spre locuri mai calde, si ma apuca o nostalgie extraordinara fata de acele locuri sfinte in care calcam acum aproape o luna, si imi amintesc teribil de mult de tot paradisul de concediu. De libertatea pe care mi-o dadeam, de lucrurile pe care le faceam si nu le fac aici, de lejeritatea cu care oamenii calatoresc in oras, de felul in care dorm pe iarba si asculta muzica fara sa se holbeze nimeni la ei, mi-e dor de prietenii mei de acolo si mi-e dor sa vorbesc in franceza si ei sa imi corecteze mereu greselile...Mi-e dor de Franta de mor. Am promis, cand am plecat, ca o sa incep sa scriu pe blog si in franceza, pentru ca le e destul de greu sa inteleaga romana. Dorinta de a povesti si de a posta imagini a fost atat de mare, incat nu am mai avut rabdare, dar de astazi incepand sper sa ma tin de promisiune, chiar daca voi scrie mai putin.
Sunt bine, dragii mei, maine imi iau biletul de reintoarcere pentru februarie, m-am obisnuit deja sa numar ani, luni si sper ca pe masura ce trece timpul, sa devina zile, ore, si sa nu fiu nevoita sa fixez ceasul in urma cu 1000 de ani de prea multe ori. Ma intorc in 28 februarie, dragii mei...Ma intorc acasa...

...Et, dans le même temps, sous le fait que nous avons modifié l'horloge, car il est temps d'hiver dès maintenant, j'ai fixé ma montre avec 1000 ans de retard. Maintenant, la pression psychologique est plus forte que dans le moment quand jțai visite Paris pour la premiere fois. J'habite plus près de l'aéroport alors et je vois les personnes qui prennent les avions et voyagent aux espaces plus chaudes, et je ressens une nostalgie extraordinaire relatives aux les lieux sacrés que j'ai visité près d'un mois plus tôt. Je me souviens toujours de mes vacances, de la liberté que j'avais là, la façon relaxante dont les personnes se rendaient dans la ville, la façon dont ils ont dormait sur l'herbe, sans personne pour les regarder. Je me souviens toujours de mes amis là-bas et j'ai une envie terrible de parler en français et d'être corrigee quand ma prononciation est mauvaise. J'ai un envie extraordinaire d'aller en France. J'ai promis à mes amis, avant mon départ, pour écrire ici en français afin qu'ils puissent comprendre. Ma volonté de dire à propos de ce que j'ai vu en France a été très grande, et je n'ai pas eu patiente suffisante pour écrire en français. A partir d'aujourd'hui, j'espère que je pourrai tenir ma promesse, même si cela signifie ecrire moins.
Je suis bien, mes chers, demain je vais acheter mon billet de retour, j'arriverai à Paris en février. J'ai appris à compter les années et les mois et j'espère que, dans le temps, je pourrai compter seulement les jours et les heures, et je ne veux plus jamais être forcée à nouveau pour changer l'heure de ses 1000 ans en arrière, et ne jamais revenir ici. Je reviens le 28 février, je reviens chez moi, à Paris.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu