sâmbătă, 24 octombrie 2009

Ziua 6 - Luvru, Hotel de Ville, Centrul Pompidou

Si iata, dragii mei, ca a venit si ziua de duminica, 4 octombrie, si cea mai mare parte a sejurului nostru deja trecuse. Imi amintesc si acum ca paraseam Romania in zorii diminetii de 29 septembrie cu dor si lacrimi in ochi, gandindu-ma ca Franta nu va mai fi la fel de speciala ca in urma cu 4 ani. Cat puteam sa ma insel...
Revenind la lucruri frumoase, in ziua cu numarul 6 am mers la Luvru. Fiind prima duminica din luna, si cum intrarea era gratuita pentru toata lumea, am remarcat foarte multa aglomeratie, aglomeratie care isi atingea apogeul in incaperea unde era postata Mona Lisa dupa n-spe mii de geamuri de sticla. Ca sa reusesti sa faci cat de cat o poza celebrului tablou, trebuia sa te ridici pe varfuri si sa te strecori printre zecile de turisti. Din pacate, in timpul vizitei, m-a apucat o stare de rau si a trebuit sa ma intorc la hotel, astfel ca nici anul asta, cum de altfel s-a intamplat si in 2005, nu am apucat sa vad mai nimic din Luvru. De regretat, nu regret, pentru ca nu am cunostinte legate de istoria artelor, plus ca decat sa devin agasata de aglomeratie (iar Luvrul este cel mai aglomerat spatiu inchis din Paris), prefer sa vad un lucru de pe exterior sau din poze. Mai jos, cateva imagini:







Dupa un moment de odihna, m-am intalnit cu copiloatele in oras, la o cafea de langa Theatre du Palais Royale, de unde am plecat cu Diana sa vedem Primaria Parisului (Hotel de Ville) si Muzeul National de Arta Moderna Georges Pompidou, in care exista si o colectie cu machete ale operelor lui Brancusi de la Targu Jiu si nu numai.


Hotel de Ville - impresionant, cu o piata mare inaintea sa, fiind, ca majoritatea cladirilor pariziene importante, un loc care relaxeaza privirea. Si spiritul. Multe ornamente si decoratii complicate, lucru care m-a facut sa compar iar imaginile pe care le vedeam cu cnezatele si voievodatele de la noi, si cum Romania nu e cu 100 de ani in urma, ci cu 1000 :(...


O surpriza cu adevarat placuta a fost descoperirea Muzeului National de Arta Moderna - Centrul Georges Pompidou, despre a carui existenta nu aveam habar in 2005, dar care mi-a placut maxim in 2009. Pe scurt, din perspectiva necunoscatorului, muzeul asta e foarte tare! Nu gazduieste nici capodopere renascentiste, nici cine stie ce sculpturi complicate, ci niste opere de arta teribil de "ciudate". Un tablou cu un punct intr-un cerc, un altul care ilustreaza mai mult decat explicit o penetrare, un fel de sculptura de spini care, artistic vorbind, serveste la auto-pedepsire, precum si fel de fel de mulaje ale partilor corpului uman - asta este Georges Pompidou. Cat despre arhitectua cladirii, total inedita!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu