miercuri, 5 august 2009

Filme frantuzesti vs filme frantuzesti

In ultimele 2 zile am vazut 2 filme frantuzesti, unul pe DVD, celalalt la cinema. Primul de acum 5 ani, iar celalalt de anul asta. Diferenta uriasa intre ele.
In cel de pe DVD, "Un amour a taire" ("O dragoste ce trebuie tinuta secreta"), o poveste impresionanta, despre viata (sau infernul) evreilor si a homosexualilor in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Am plans la sfarsit cum n-am mai plans demult, cu toate ca filmele istorice sau cu razboaie nu s-au numarat niciodata printre preferatele mele, indiferent de momentul pe care il surprindeau. Am ramas absolut dezgustata de nemtii anilor '40, si se pare ca nu degeaba spiritul meu artistic nu poate sa invete niciodata germana.
Al doilea, cel vazut azi, "Coco before Chanel" a avut ca punct forte doar faptul ca era-n franceza. Desi cu prezenta lui Audrey Tatou, nimic care sa te tina in suspans, care sa fie interesant, emotionant. Se pare ca pe masura ce timpul trece si tehnologia evolueaza, filmele sunt tot mai proaste.
Dupa ce am vazut 3, din arhiva Institutului Francez, am ajuns la concluzia ca filmele frantuzesti nu sunt proaste. Dar cu siguranta, majoritatea celor foarte recente sunt total lipsite de oric interes.

Un comentariu:

  1. Imi permit sa te contrazic. Nu stiu daca l-ai vazut. Sau poate da...poate de-asta parerea ta despre filmele frantuzesti contemporane. Mie mi-a placut foarte mult "Jeux d'enfants" (Love me if you dare, in engleza). Incearca-l! PupU!

    RăspundețiȘtergere