miercuri, 1 iulie 2009

Disperarea, pardon, prudenta bancilor romanesti

Partea a doua.
Si subtitlul "ce bine era cand eram copil si nu stiam ce-i aia banca".
In urma cu ceva vreme ma deranja teribil SMS-ul celor de la RBS cu reamintirea datei la care ar trebui sa imi platesc rata, desi rata era de bine mersi 3 saptamani asezata pe cont. Am sunat atunci la serviciul clienti, am aflat ca numarul meu de telefon facea parte dintr-o lista tare lunga de exceluri cu toti clientii cu credite, m-am conformat situatiei, am inteles, si mi-am mai facut si un al doilea imprumut tot la ei. Per ansamblu, RBS-ul a fost si ramane in continuare o alegere buna, si o banca fata de care daca iti respecti obligatiile, nu ai cum sa traiesti o experienta negativa.
Nu despre RBS e vorba aici, ci despre BRD, banca cu care sper sa intrerup orice legatura pana la sfarsitul anului.
Prima chestie nasoala pe care am patit-o a fost un virament extern la o banca din Franta pe care trebuia sa il fac de pe un cont in euro. Prin februarie, mi-am deschis un cont in euro special ca sa fac transferul catre banca pariziana, in scopul sa-mi platesc o parte din cazarea despre care toata lumea stie. OK, nici o problema pana aici. Prin mai, cum numarul copiloatelor a cresut exponential, a trebuit sa fac un nou virament catre hotel, evident transfer inter bancar. Doar ca mi-am gasit timp intr-o sambata (ca eram si in sesiune in perioada aia) si cea mai apropiata agentie deschisa era cea de la Piata Romana. Si ma duc eu frumusel cu buletinul, completez ordinul de plata caligrafic, scot banii si merg smerita la ghiseu. Ca sa aud ca nu se poate face transferul, ca contul meu fusese deschis la agentia din Dorobanti (situata la 800m-1km fata de agentia de pe Magheru) si au contabilitaturi diferite. Fiind pusa in situatia in care transferul trebuia sa se faca, am zis fie, hai sa imi mai fac un cont in euro, ca plata trebuia confirmata la hotel si asa mai departe. Pai si daca eram la Deva sau acasa, la Brad, sau pe plaja la Mamaia si trebuia sa fac nenorocitul ala de transfer, imi deschideam inca 3 conturi? Adevarul e ca se aduna de la atatea milioane de clienti comisioane frumoase pentru toate conturile astea, daca ar fi sa le luam asa.
Situatia asta a fost, insa, mic copil pe langa experienta recenta. Aveam la BRD limita de credit de o anumita suma si m-am hotarat ca as vrea sa dau mai putina dobanda bancii si sa mai reduc din ea. Fac frumos cerere acum 2 saptamani, o trimit la banca, le solicit frumos ca vreau sa mi se reduca cu 600 lei, si verific cardul...cred ca o saptamana l-am tot verificat, nimic, nu imi disparea nici un banut. In cele din urma, dupa indelungi interventii, si refaceri de cerere, mi-au retras cei 600 RON. Pai cum mai vine asta? Eu vreau sa va dau banii inapoi si voi nu? Pentru cativa lei comision in minus pe care i-as plati lunar pentru reducerea limitei de credit?
Sper anul asta sa intrerup definitiv relatiile cu banca in cauza, pentru ca m-am simtit lezata, ca si client de atitudinea celor care ar trebui sa asigure servicii nu numai de calitate, dar si la timp. Ca sa obtin creditul de la RBS, am asteptat 3 zile...iar ca sa dau inapoi o datorie catre BRD - aproape 2 saptamani, cu cereri peste cereri si stresat colegi de la departamentul financiar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu