marți, 28 aprilie 2009

Despre motivație

Cum sunt prinsă în febra sesiunii, iar șefa de grupă ne-a anunțat cu bunavoința-i tipică cu o zi înainte de examen cam ce e de învățat (Doamne ferește și departe de mine gândul de a critica acest lucru, eu păcătoasa sunt vinovată că nu am mers la blestematul ăla de curs să știu - încă o dovadă asupra faptului că cel care deține informația este indubitabil cel mai puternic), m-am pus cu burta pe carte. Culmea e că în Biblia de manual pe care am dat 70 RON (că așa vrea profu, vă povesteam cu ceva vreme în urmă despre secretul prețului acestei cărți - o carte pe care, totuși, o citești cu plăcere, având în vedere că are un stil de a fi scrisă extraordinar, și vorbesc serios când spun asta), nu am găsit unul din subiectele teoretice de examen - și anume grila motivațională.
Întrebarea mea de student care a lăsat facultatea pe locul 2, și a preferat să facă ceva util tuturor, și anume sa muncească (și să muncească pe bune, să învețe la propriu ce înseamnă performanță, eficacitate, cultură organizațională etc., teorii pe care le înveți ca papagalul prin facultăți, dar nu prea se pupă cu ce e afară) a fost (negăsind răspunsul în carte): ce-o mai fi și aia?
Dar cum Facultatea, al cărui nume vi-l voi spune la momentul potrivit, pentru cei care nu îl știu deja, m-a învățat (și e un lucru bun) să fiu înainte de toate descurcăreață, am dat search pe Google. Că dacă v-aș spune că am devastat biblioteca, știu că nu m-ar crede nimeni. Nici măcar eu.
Și uite așa a aflat și Raluca ce-i aia (avea ea o bănuială, dar avea și nevoie de certitudini). Pe înțelesul tuturor, e un sistem (o grupare) de beneficii (bani, promovare, stagii de perfecționare și dezvoltare, asigurare medicală etc.) pe care un salariat le primește de la locul de muncă.
Era greu să scrie în carte treaba asta. Era prea scumpă, ar fi ajuns la 71 RON.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu