miercuri, 13 mai 2009

Despre libertate

Cand m-am apucat de blog, undeva prin martie, habar n-am avut ca activitatea asta va ajunge una din preferatele mele. Sunt zile in care desi nu se intampla nimic deosebit, cuvintele ies foarte usor si frazele se leaga. Meditam azi in drum spre casa asupra unui lucru foarte trist: ce mai inseamna libertatea in ziua de azi? Asa, in sensul ei larg.
Imi amintesc ca prin scoala primara, intelegeam libertatea prin a nu sta in inchisoare. Nu stiu de ce imi creasem imaginea asta sau care a fost sursa care mi-a inspirat punctul de vedere, dar orice era afara si nu dupa gratii mi se parea liber. Mai tarziu, prin liceu, mi se parea ca libertatea e ceva abstract, ca o chestie foarte desteapta, o stare de euforie care te apuca la 18 ani. Nu aveam o imagine foarte exacta asupra ei, dar eram sigura ca gasisem definitia, libertate = 18 ani. A venit si majoratul, si am fost dezamagita sa constat ca nu am avut nici o stare de iluminare in ziua aia, asa cum mi-am imaginat atatia ani.
Timpul a trecut, iar opiniile s-au schimbat o data cu filele din calendar. Eu azi vad libertatea in a nu avea credite la banca. E mai mult decat dureros sa stiu ca in fiecare luna, prima bucatica din salariu pe care o scot de pe card se duce la rata. Tu ce vezi prin libertate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu